A fi sau a nu fi Masterchef

Nu o să vorbesc despre emisiunea Masterchef, dacă aşa s-ar subînţelege din titlu. Vreau să mă „laud” un pic şi să marchez ziua de astăzi ca fiind una interesantă.

Fiindcă suntem în pragul sărbătorilor de iarnă, fiecare dintre noi este preocupat de diferite lucruri (curăţenie, pregătirea mâncărurilor specifice, împodobirea braduţilor, colinde, cadouri & stuff). Eu nu le-am punctat pe toate 100%, dar încă mai am timp.

În orice caz, astăzi am avut parte de o experienţă culinară, plină de arome şi mirodenii. Am învăţat să fac sarmale! 😀 Poate ar fi trebuit să ştiu asta de ceva timp, poate nu. Oricum, o idee întipărită în minte tot aveam, fiindcă am mai dat şi eu târcoale prin bucătărie atunci când gospodinele casei (cu experienţă), învârteau de zor la sarmale.

Şi dacă tot s-a ivit ocazia, mi-am zis.. „de ce nu?”. I-am făcut o vizită bunicii care mă sunase să vin să o ajut cu pregătirile. Ce-i drept, în fiecare an, ea este cea care se ocupă de tot atunci când vine vorba de sărbători. Şi tare bune-i ies preparatele! De asta pot spune că suntem norocoşi!

Adevărul este că uneori chiar îmi place să mă dau în spectacol prin bucătărie, iar atunci când am timp şi chef, mai fac câte ceva.. mai mult sau mai puţin comestibil, acum depinde şi de noroc!

Ok, revenind.. Odată ce am ajuns, m-am apucat de treabă. Foile de varză erau pregătite, mai urma să pregătim carnea cu orez, ceapă şi  mirodenii (sare, piper, boia, cimbru.. şi sper că n-am uitat nimic). După ce am dozat suficient cât să-mi placă cum miroase, dar şi cum arată, m-am apucat să amestec cu îndrăzneală, că doar eram pusă pe treburi mari.

Şorţ de masterchef nu aveam, talentul era undeva pe drum, dar ambiţia nu mi-a lipsit. Am început să prind experienţă în timp ce îmi urmăream modelul (pe bunica mea), iar sărmăluţele mele începeau să prindă formă, mai mică, mai mare, mai grasă.. în funcţie de materialul din dotare. M-am jucat aşa până s-a umplut oala de sărmăluţe. 140 la  număr!

Acum sunt pe foc, învelite în varza stropită cu bulion şi vin. Mai rămâne să aştept ca peste 2 zile să le gust şi să mă conving că nu m-am lăudat degeaba! Până atunci.. poate mă mai joc cu alte reţete, cu sau fără supraveghetor!

sarmale

Lasă un răspuns

