Acceptă-ţi emoţiile!

Acum 2 zile am fost la o conferinţă interesantă despre Public Speaking. Nu mi-am găsit timp suficient să împărtăşesc cu voi sfaturile pe care le-am aflat legate de acest subiect, dar cum niciodată nu e prea târziu, iată-mă aici, tastând de zor…

Conferinţa a fost organizată de PRTea & ADCookies şi a avut două invitate speciale: Oana Marinescu (pe care nu am avut ocazia să o cunosc până acum) şi Cristina Bazavan (pe care o urmăresc cu drag de ceva timp).

Nu ştiu dacă voi sunteţi mai emotivi când vine vorba să vorbiţi în public, dar eu sunt. Se întâmplă să am trac, să uit ce am pregătit, să mi se pună un nod în gât şi să nu ştiu de unde să încep şi ce să spun. Chiar dacă mă pregătesc din timp, se întâmplă. Şi nu sunt singura persoană care are această problemă existenţială. Speranţa salvatoare e că acest mic defect se poate corecta, iar eu ştiu asta. Putem să ne îmbunătăţim vorbitul în public prin exerciţiu şi motivaţie. Prin optimism şi gânduri pozitive.

Oana Marinescu a încercat să ne convingă de faptul că „frica de a vorbi în public există şi este normală. Nu ne naştem maeştri ai vorbitului!”

Pentru a ne dezvolta competenţele vorbitului în public, există nişte paşi pe care să-i urmăm:

1. Pregătirea: este foarte important să ştim cine este audienţa/ publicul nostru. De asemenea este important să ştim care este motivul pentru care vorbim în faţa acelor persoane, ce vor ele să afle de la noi.

„Trebuie să îţi activezi partea raţională şi nu cea emoţională şi să alegi elmentele pe care le consideri importante şi pe care vrei să  le transmiţi!”

2. Livrarea informaţiei: noi suntem cei care alegem ce informaţii vrem să transmitem şi modul în care o facem, felul în care ne prezentăm ţine de noi. Trebuie să fim oneşti, autentici, să dăm, nu doar să luăm! Fiecare are stilul lui, fiecare este unic!

„Eu încerc să îmi aliniez planetele. Sunt 3 la număr: mentalul, emoţionalul şi body-leanguage-ul.”

„Acceptă-ţi emoţiile, chiar şi pe cele negative! Îmbrăţişează-le! Frica este a ta.. accept-o! îmbrăţişeaz-o! Odată ce reuşeşti să faci asta, totul este mai uşor!”

Cristina Bazavan ne-a mărturisit că spectatorul niciodată nu ştie ce avem noi de spus.

De asemenea, a confirmat ideea că „nu are sens să ne aşezăm în faţa unui public fără să fim pregătiţi, fără să ştim ce avem de transmis”. Şi un lucru foarte important, este acela că „publicul trebuie să afle lucrurile grele prin care noi am trecut, pentru a şti că şi el poate trece oricând prin acele momente. Să vadă că dacă tu ai făcut faţă, atunci şi el va putea!”

A fost o conferinţă interesantă, interactivă, folositoare, care a avut loc într-o ceainărie foarte drăguţă şi primitoare.

PS: Am primit şi un ceai de fructe „Pina-Colada” pe care abia aştept să îl savurez!

Lasă un răspuns

