Da, tinerii contează pentru că votează!

Astăzi am trecut printr-o serie de emoţii, de contradicţii şi nervi. Dar, totodată, am simţit că putem să schimbăm ceva. Oricât de mărunt ar părea, de fapt, este cel mai important lucru pe care îl putem face în această situaţie: să votăm!

Alegerile pentru noul preşedinte al României, dar şi toată isteria din ultimele zile, i-au făcut pe toţi, experţi în politică. Unii doar îşi dădeau cu părerea, în timp ce pe alţii nu i-a interesat. Celor care chiar le păsa, le erau interpretate greşit dorinţele şi iată cum s-a născut un nou război antipolitic.

Eu nu sunt foarte pasionată de politică, dar când e vorba de un drept pe care îl am, de o responsabilitate faţă de mine şi de viitorul meu, de o alegere pe care trebuie să o fac pentru a-mi fi şi a ne fi mai bine pe viitor, aleg să îmi pese. Aleg să încerc să înţeleg anumite aspecte esenţiale. Aleg să fiu responsabilă!

Am încercat să nu mă iau după unii sau alţii, ci să îmi găsesc singură motivele pentru care să fac alegerea cea mai potrivită. Am vrut să nu mă las convinsă de părerile celorlalţi, ci să fac o alegere raţională, o alegere pe care chiar mi-o doresc şi în care mi-am pus speranţe.

Faza cu speranţele poate pare un clişeu pentru unii, dar de ce să nu avem speranţe? De ce să ne complacem de fiecare dată, de ce să nu ne dorim o schimbare în bine? De ce să refuzăm să sperăm la altceva decât ceea ce am trăit până acum?

Când persoanele din jurul tău te „condamnă” pentru alegerile pe care le faci, acest lucru ar trebui să te facă şi mai hotărât să alegi ceea ce TU îţi doreşti!

Eu azi am avut discuţii în contradictoriu. Discuţii bazate pe mentalităţi complet diferite faţă de a mea. Şi am plâns. Nu pentru că aş fi pasionată de politică, am plâns pentru că nu suport să văd cum oamenii se lasă manipulaţi şi refuză să asculte. Când vezi că pentru unele persoane, comunismul pur şi simplu şi-a lăsat puternic amprenta şi nu poţi să te lupţi cu asta. E frustrant, mai ales când eşti judecat din cauza vârstei. Ca şi cum să fii tânăr e un handicap, iar dreptatea o au cei mai vârstnici. Iar tu nu poţi să schimbi nimic, tu nu ai dreptate, tu nu ştii ce e bine şi ce e rău, tu nu ai trăit ce au trăit ei, drept urmare, părerea ta nu are nicio valoare!

Nu sunt de acord cu gândirea asta! Tinerii reprezintă viitorul şi în mâinile lor stă schimbarea!

Ca şi exemplu, românii din diaspora au ieşit în număr masiv la vot! Ceea ce e de admirat! Sincer, să stai ore întregi la cozi interminabile, în frig, ca să poţi vota, să poţi să schimbi ceva şi să arăţi că nu eşti indiferent, (în ciuda Guvernului care şi-a bătut joc), e minunat! Asta înseamnă că încă ne pasă şi vrem să ne fie bine!

Am tot auzit persoane care îi judecau pe cei care au plecat în străinătate, să muncească. Români criticaţi pentru faptul că nu au rămas în ţară, ci au ales să o ducă un pic mai bine, printre străini.

„De ce au plecat? Să stea naibii aici, că de aia sunt români! Dacă eu mănânc pâine cu ceapă, să mănânce şi ei la fel!”.  Whaaaat? Păi cum să nu te enervezi când auzi aşa ceva? Cum să nu protestezi şi cum să fii indiferent?

Poate că cei care au plecat s-au săturat de promisiuni. Poate că vor să le fie mai bine, să le ofere copiilor un trai mai bun. Sau pur şi simplu să îşi împlinească visurile pe care aici, în România, niciodată nu şi le-ar fi putut împlini. De ce trebuie să îi criticăm? De ce trebuie să aruncăm cu pietre în ei? Poate că dacă ar fi putut lupta cu mentalitatea celor care îi judecă atât de mult, lucrurile ar fi stat mult mai bine, ei s-ar fi întors în ţară şi am fi fost mai uniţi.

Astăzi am avut o şansă să schimbăm asta. Am avut o şansă de care ei, românii din afara ţării şi noi, românii rămaşi acasă, am putut să ne agăţăm. O nouă ocazie de care am profitat pentru a ne arăta că nu suntem invizibili şi că nu ne lăsăm călcaţi în picioare!

Respect pentru toţi românii care luptă pentru drepturile lor! La voi este puterea de a schimba lucrurile în bine! 🙂

ne luam tara inapo

Un gând despre “Da, tinerii contează pentru că votează!

Lasă un răspuns

