RATB-ul tuturor..

Până acum, Bucureştiul m-a surprins în toate felurile posibile, fie că a făcut-o într-un mod plăcut sau mai puţin plăcut. Clar este faptul că o călătorie cu transportul în comun îţi poate oferi momente de neuitat. Şi când zic de neuitat, nu e mereu de bine!

Astăzi, de exemplu, în drum spre birou, am ales RATB-ul în locul metroului, sperând că voi ajunge mai repede la destinaţie (da, ştiu că metroul e mult mai rapid, dar era vorba doar de câteva staţii, aşa că nu avea rost). De fapt, după nici 5 minute mi-am dat seama că făcusem o greşeală. De ce spun asta? Pentru că doamnele de vârsta a 3-a (dar nici domnii nu sunt excluşi), au un limbaj şi un comportament care lasă mult de dorit. Se împing unele pe altele, care să ocupe mai repede un loc liber pe scaun. Mai au puţin şi îşi aruncă poşetele dinainte să se urce în maşină, doar ca să îşi marcheze teritoriul. Să zicem că astea sunt lucruri minore, că deh.. aşa e după o vârstă, eşti bolnav, nu te mai ţin picioarele, nu mai ai răbdare, eşti irascibil etc. Ok, aş putea să înţeleg asta. Dar când începi să înjuri în ultimul hal, să îţi bagi şi să îţi scoţi de 4 ori pe minut, până reuşeşti să atragi toate privirile, să faci scandal şi să te iei de lume fără motiv, asta nu mai înţeleg. De ce toţi călătorii trebuie să suporte comportamentul acestor persoane? Mie, personal, îmi strică ziua! Mă fac să îmi fie ruşine de comportamentul lor şi să îmi pară rău că sunt români. Că nu au ce exemplu să ne ofere. Şi mai mult decât atât, mai au şi drept de vot. Şi nu cred că atunci când votează sunt foarte raţionali.

Să nu mai zic de faptul că se înghesuie să intre în maşină, chiar dacă se observă cu ochiul liber că nu mai ai loc să arunci un ac, chiar dacă mai sunt şi copii mici la mijloc, care abia mai pot respira. Se împing să îşi facă loc, indiferent de situaţie (mai sunt şi cu zeci de sacoşe după ele). Iar atunci când şoferul le roagă să coboare, pentru că nu poate închide uşile, momentul e de maximă audienţă! Se ambiţionează şi mai mult, se chinuie să intre, până li se înroşeşte faţa şi obosesc. Apoi, înjura pe toata lumea, de parcă ar schimba ceva. Trist!

Trecând peste asta, ieri, tot în RATB, o duduie, extrem de nemulţumită, s-a luat de o copilă care citea liniştită, fără să deranjeze pe nimeni. I-a spus, pe un ton foarte autoritar, să închidă cartea, că poate să citească şi acasă. Citez: „A găsit-o deşteptăciunea acuma, nesimţita naibii!”.

Ok. Voi ce înţelegeţi de aici? Eu am ramas cu o senzaţie ciudată şi, implicit, cu o profundă părere de rău pentru persoana respectivă şi modul ei de a gândi. Iar dacă avea cumva nepoţi, e cu atât mai rău.

Ne mai salvează şi pe noi cineva?

sad_fish

7 gânduri despre “RATB-ul tuturor..

  1. Sa vezi ce frumos este cand trebuie sa suporti, pe 50 de lei abonamentul lunar, aurolaci care trag din punga in autobuz, oameni ai strazii care imprastie niste mirosuri de crezi ca ai sa cobori din autobuz cu paduchi, perversi care se imping peste femei, hoti care “lucreaza” fara nicio jena etc…Deci eu cred ca ai avut chiar o experienta fericita in RATB 🙂

    Apreciază

  2. Mama ironiei! Am dat share pe facebook acestui articol si apoi am plecat de acasa. In tramvaiul 23 era mare aglomerație. Vorba ta, multe sacose si persoane care iubesc sa stea peste tine.

    Nimic notabil insa pana cand sa cobor. Stand la usa si asteptand sa ajunga tramvaiul in statie, simt cum cineva imi sufla in ceafa din ce in ce mai intens. In fine…

    Cu vreo 30 de secunde inainte sa opreasca tramvaiul de tot, apare un deget nervos pe buton care apasa cu frenezie pt a deschide usa. Am coborat dupa ce s-a oprit tramvaiul si aud din spatele meu ceva amenințător „n-ai putut saaaa….”. Neauzind cum trebuie, m-am intors sa vad despre ce este vorba. O babeta ofuscata a început din ce in ce mai tare sa vocifereze ca nu am apasat eu pe buton.

    Am crezut ca e o gluma pana a început sa ridice tonul f tare si sa ma si injure. Am intrebat-o daca a durut-o degetul cu care a apasat si de acolo a început si mai rau. Eu insa ma grabeam, asa ca nu am stat sa ascult ce spunea ea in continuare.

    Concluzia? Prea multi oameni care nu au unde sa isi verse furia.

    Apreciază

    • Of, îmi pare rău că aud şi văd tot mai multe cazuri de genul ăsta. Nu mi se pare deloc în regulă şi tare mă oftic că nu le putem schimba mentalitatea. Nu ştiu de ce, cine sau ce îi face să devină atât de recalcitranţi. Dacă le răspunzi (chiar şi în cel mai frumos mod şi cu bun simţ), tot se atacă şi fac din ce în ce mai rău…

      Apreciază

Lasă un răspuns

