Toamna, la ‘strugurit’

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu mă bucur că am bunici la ţară. Chiar dacă nu locuiesc într-un sat în vârf de munte, ci într-unul din judeţul Giurgiu, bucuria de a avea unde să pleci în vizită, în vacanţă sau în weekend, e aceeaşi.

În weekend am fost la ţară, la ‘strugurit’. Şi am fost pentru că nu mai fusesem de ani buni, din diferite motive/evenimente sau acţiuni (facultate, Let’s do it, Romania!) care mă impiedicau să ajung acolo. Nici anul acesta nu eram prea departe de a rata plecarea, mai ales că în ultima săptămâna am fost cam activă, vineri a fost Webstock-ul, iar oboseala îşi pusese amprenta. Dar am zis că odată ce ies din Bucureşti, nu are cum să nu îmi priască!

Şi am avut dreptate! Reîntoarcerea pe plaiurile mioritice m-au binedispus suficient cât să nu regret efortul pe care l-am depus. Spun efort pentru că nu am stat degeaba, ci am fost la cules de vie. A fost frumos şi interesant. Şi îmi era dor.

struguri

struguri

La mine la ţară, de obicei, oamenii muncesc. Şi muncesc mult. Iar eu când mă duc în vizită la ai mei bunici, îi mai ajut. Activităţile practicate de ţăranii autentici nu sunt pe aceeaşi lungime de undă cu cele ale orăşenilor. Dar subiectul ăsta e cu dus şi întors, ca şi multe altele.

Unul dintre avantajele de a avea bunici la ţară este acela că te poţi bucura de produse naturale (pe cât posibil). Iar toamna, mustul intră pe primul loc în această categorie.

Pe un loc secund ar fi nucile (direct din copac). Cele verzi. Sunt delicioase!

nuci

Hmm, ar mai fi prunele şi gutuile (care încă nu s-au făcut, dar pe care abia aştept să le mănânc!)

Şi lăsând fructele la o parte, în Giurgiu peisaje nu prea sunt. Dar e aer curat şi linişte (câteodată, când nu sunt nunţi sau alte evenimente de genul, înşirate pe uliţe).

100_7474

100_7512

Ca să închei, încă un motiv bun pentru care mă duc în vizită la ţară, e plăcinta cu brânză făcută de bunica mea, pe care numai ea ştie să o facă la fel de bună de fiecare dată!

plăcintă cu brânză

În concluzie, nu contează unde locuiesc bunicii tăi, important e să ştii să profiţi şi să te bucuri din plin de lucruile mărunte şi frumoase din viaţa ta! 🙂

gărgăriţă

Un gând despre “Toamna, la ‘strugurit’

Lasă un răspuns

