Motivele pentru care m-am reîntors cu drag la Webstock, despre #tarhon, blogging & social media

Ieri a avut loc evenimentul pe care îl aşteptam de mult timp, mai precis, de anul trecut, când am păşit pentru prima data în sala de conferinţe a frumosului eveniment numit Webstock.

#webstockro

Motivele pentru care mi-am dorit să mă reîntorc, au fost:

  • atmosferă plăcută şi prietenoasă
  • socializare cu bloggeri şi nu numai
  • dorinţa de a învăţa ceva nou de la cei din domeniu
  • plăcerea de a asculta poveşti frumoase
  • întâlnirea cu prieteni dragi
  • participarea la concursuri
  • încă un motiv în plus despre care să scriu pe blog

Din experienţa de anul acesta vă voi scrie despre poveştile frumoase pe care le-am auzit şi care m-au făcut să zâmbesc, dar şi despre sfaturi utile din social media şi blogging, primite de la cei din domeniu.

Răzvan Exarhu (Jurnalist) ne-a povestit un pic despre experienţa „Taste of Romania” (este vorba despre o aplicație care îi învaţă pe străini care sunt cele mai gustoase preparate tradiţionale. E un fel de hartă gastronomică a României), dar şi despre poveştile haioase prin care a trecut alături de Adrian Hădean.

Ajuns în Tulcea, a întrebat care este cel mai bun şi mai căutat peşte, atunci când turiştii vin să mănânce. A primit un răspuns pe măsură: „pieptul de pui cu cartofi prăjiţi „.

Fiindcă la prezentarea lui Răzvan s-a râs mult, la final, „turele de oţet” şi cuvântul „tarhon” au devenit virale. Ca să vă amuzaţi şi voi, uitaţi-vă la filmuleţul de mai jos.

Cătălin Năstăsoiu (Graphic Designer) ne-a vorbit despe cum a ajuns să promoveze România. Aşa cum s-a şi prezentat, vine „dintr-un loc unde motocoasele zburdă pe câmpii, iar oamenii mănâncă pui cu cartofi prăjiţi, fără tarhon”! În America, atunci când lumea îl întreabă de unde e, spune că e din Buzău, un oraş foooarte important din România. După ce şi-a dat seama că în România şi-a atins limita de incompetenţă în televiziune, a plecat în New York să înveţe despre creative creation.

Acolo, la o întâlnire în Las Vegas, într-o discuţie legata de imaginea României, unul dintre interlocutori afirma că noi (ca şi ţară), suntem prea mici ca să putem fi observaţi. Vizibil deranjat de faptul că toate lucrurile sunt măsurabile, şi-a pus întrebarea: „Cât de mici suntem şi de ce imaginea noastră nu produce niciun efect?”. Acest lucru l-a ambiţionat să ajute la promovarea României şi la distrugerea miturilor privind neimportanţa ţării noastre. Aşa a luat naştere proiectul RONATIV, despre care puteţi să aflaţi mai multe aici.

Emi Gal (Brainient) ne-a împărtăşit experienţele nereuşite peste care a reuşit să treacă, pentru că a crezut în motto-ul lui preferat: „Keep calm and carry on„.  Prima companie pe care a înfiinţat-o a fost la vârsta de 19 ani, când într-o zi şi-a mutat mobila din dormitor în sufragerie, a adus două birouri şi a zis că îşi face firmă.

Momentul definitoriu a fost în 2008, când compania făcea destui bani încât să investească în proiecte, dar şi-a dat seama că proiectele costau mult mai mult decât câştiga el.

„Când construieşti un brand start up, te gândeşti că totul va fi bine. Dar atunci când totul poate merge greşit, va merge greşit. Tot ce trebuie să facem e: keep calm & carry on„.  „Dacă eşti pasionat, nu ai cum să nu reuşeşti!” (Emil Gal)

Sergiu Biriş (Co-fondator & CEO Trilulilu şi Co-Fondator & CEO Zonga) ne-a împărtăşit regulile pe care el le-a învăţat de-a lungul timpului şi care l-au ajutat să ajungă unde şi-a dorit:

  1.  „Nu există o reţetă a succesului. E important să începi când eşti tânăr, pentru că riscurile nu ţi se vor mai părea aşa mari. Dacă o dai de gard, e mult mai uşor să te ridici.”
  2. „Să faci totul cu pasiune.”
  3.  „Să nu te laşi descurajat.”
  4.  „O echipă unită valorează mai mult decât banii în start up.”
  5.  „Merită să ai încredere în tine, pentru că la un moment dat, lucrurile se vor lega.”
  6.  „Orice problemă este o oportunitate ascunsă.”
  7.  „Să ai răbdare. Nu se întâmplă nimic peste noapte, lucrurile durează. Trebuie să construieşti, să ai răbdare şi pasiune.”

Florin Dobre este designer vestimentar şi lucrează de peste 20 de ani în acest domeniu. E naţionalist, îi place ţara, chiar dacă drumul e anevoios. E de părere că totul trece, nimic nu rămâne la fel.

Ce a învăţat din fashion?

În fashion, banii se dau întotdeauna în familie.

A lucrat cu facultatea de design vestimentar un proiect care a fost prezentat la Londra şi a avut mare succes. Prin hainele pe care le creează, el încearcă să redea oamenilor personalitatea de care au nevoie. Ne-a mărturisit că e important să  ştii să te îmbraci, dar să nu te influenţeze tendinţele atât de mult. A constatat că pe noi (românii) ne apasă influenţele negative.

Ultimii 5 ani au fost pentru el ca o vacanţă plăcută, dar a constatat că e greu să fii fericit, când cel de lângă tine e nefericit. Şi, în general, România e totatl nefericită.

„Ar trebui să căutam acel 1% pozitiv şi să scriem despre el” – Florin Dobre

Mi se pare că are perfectă dreptate.

Alexandru Negrea (Spada) ne-a explicat că butonul de „share” e mult mai important decât cel de „like”, atunci când vrem să ne facem produsul cunoscut şi ne-a îndemnat să îl scoatem de pe reţelele de socializare şi de pe bloguri, dacă vrem să avem mai multe şanse de promovare.

Vlad Petreanu (Europa FM) a mărturisit că nu există un secret al succescului. Sunt lucruri care te pot ajuta sau te pot încurca.  Important este să cunoşti două reguli de bază:

  1.  să inţelegi convenţiile
  2.  să le încalci

„Alege ce-ţi place şi fă-o!”

Dar înainte de toate, fiecare dintre noi trebuie să definim ce înseamnă succesul şi apoi să ne raportăm la el.

Tot Vlad ne-a spus că detaliile nu trebuie observate. Ele te ajută să nu pierzi. E ca atunci când te duci la un restaurant şi vezi cât de frumoasă e atmosfera, cât de curate sunt mesele şi tacâmurile. Aceste detalii îl ajută pe un patron de restaurant să nu îşi piardă clienţii. În schimb, detaliile ignorate te pot sabota, te pot face să pierzi lucruri.

„Poţi să oferi informaţii, emoţii sau lucruri. Dacă poţi oferi ceva ce nu pot oferi alţii, e minunat!” – V.Petreanu

Andrei Ciobanu (comediant, Kiss FM) ne-a făcut să râdem în stilul caracteristic şi ne-a povestit un pic despre parodia care în ultimul timp a devenit virală, mai exact aceasta:

A avut mare succes cu  71 de apariţii în presă şi pe blogguri, având un deadline record de doar 1 săptămâna pentru piesă (HaHaHa Production), versuri şi scenariu (Sector 7).

Mihai Zmenta (vlogger) a vorbit despre faptul că:

– viralul te apropie de om şi te poate face (mega)cunoscut peste noapte

– viralele se folosesc de subiecte curente/noi

– marketingul online pune accent pe consumator

– important nu este să promovăm/lăudăm produsul, ci să transmitem o poveste, să facem publicul să zâmbească, să simtă o emoţie

Vali Petcu a dat câteva sfaturi privind blogosfera. Ea înseamnă:

– pişcotărelă, măsurători aberante, săritul din brand în brand

– să interacţionezi cu comunitatea

– să înţelegi audienţa

– să înţelegi blogul ca business

– să fii prezent, să îi citeşti pe ceilalţi, să ai ceva de spus

„Dacă nu poţi da primul ştirea, mai aşteaptă puţin şi apoi dă ştirea completă!”

Anul acesta, ce-a de-a 7-a ediţie Webstock (şi a 2-a pentru mine) a fost plină de surprize plăcute, de concursuri şi chestii faine. Am avut ocazia să-mi fac propria statuie cu ajutorul celor de la http://www.robofun.ro/, cărora le mulţumesc. Va veni în 10 zile şi abia aştept să o văd. Pentru că dacă nu mi-a ridicat nimeni statuie până acum, îmi ridic singură! 😀

Tot la Webstock am primit premii de la Bitdefender  şi m-am pozat în cabina #safety. Pentru că #săfie is the coolest selfie!

Am gustat şi cele mai bune ecleruri cu mango by Manafu, de la French Revolution. Au fost de-li-cioa-se!

ecleruri cu mango

Felicitări lui Manafu, echipei Evensys şi partenerilor! Abia aştept evenimentul de anul viitor!

PS: Înainte de a scrie articolul, vorbeam cu nişte prieteni despre cum ar trebui să arate şi cât de lung ar trebui să fie. Ei îmi spuneau că scurt şi la obiect, pentru că lumea nu stă să citească un articol lung, oricât de interesant ar fi. Eu nu văd lucrurile aşa. Mie îmi place să scriu şi îmi place să ascult poveşti frumoase, pe care să le împărtăşesc mai departe şi altora. Totuşi sper că nu a fost atât de lung încât să vă plictisesc. 🙂

Anunțuri

3 gânduri despre “Motivele pentru care m-am reîntors cu drag la Webstock, despre #tarhon, blogging & social media

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s