Impresii din Thassos

Săptămâna trecută am fost pentru prima oară în vacanţă, împreună cu familia, în Grecia, pe insula Thassos. Un loc superb, cu peisaje frumoase, care te încarcă cu energie! Chiar dacă drumul a fost destul de lung şi obositor, a meritat!

Am mers pentru prima dată cu feriboat-ul! A fost o experienţă frumoasă, pe care aş repeta-o oricând. Iniţial mi-a fost teamă, având în vedere că am rău de înălţime, dar apoi mi-a plăcut senzaţia! Să fii înconjurat de mare, iar deasupra ta să zboare zeci de pescăruşi, e fantastic! Ai o senzaţie de linişte şi relaxare! Acum aştept provocarea în care voi zbura cu avionul! 😀

keramoti port

Noi am stat în Skala Potamia, unde am fost înconjuraţi de pădure, de munte şi de mare. În fiecare dimineaţă când ne trezeam, la balcon puteam admira peisajul. Seara, luminile din staţiune ofereau o privelişte de vis, iar muzica grecească răsuna în toată staţiunea.

Skala Potamia

Am fost în mai multe locuri de pe insulă, căutând plaja perfectă, iar într-un final am hotărât că cea mai frumoasă este Paradise Beach. Drumul până acolo este neasfaltat, cam îngust şi un pic dificil, fiind abrupt, însă odată ajunşi am păşit pe un nisip alb şi fin. În apă păşeam pe dune fine de nisip, ce ne gâdilau tălpile. Apa era superbă, de un albastru-turcoaz şi foarte limpede.

În zare se putea vedea frumoasa insulă Kinira.

paradise beach

O altă plajă care mi-a plăcut, a fost Aliki Beach. E un pic mai mică decât Paradise Beach, dar apa este curată, limpede şi în plus, peisajul este superb.

Aliki Beach

Aliki Beach

În apropiere se află şi Mănăstirea Arhanghelului Mihail, construită deasupra mării Egee, pe o stâncă. Peisajul de acolo îţi taie respiraţia, e absoult superb!

Ne-am oprit şi în micuţul sat pitoresc Panagia, un loc foarte drăguţ, cu străduţe mici şi înguste, pline de căsuţe colorate, de taverne, cafenele şi magazine cu suveniruri. De asemenea am observat foarte multe flori, în special muşcate, de toate culorile.

panagia,

Această căsuţă era una dintre atracţiile Panagiei, fiind decorată drăguţ în nuanţe de albastru şi roz, iar bicicleta mov atârnată la balcon, fura zâmbetele tuturor trecătorilor.

panagia

IMG_0587

Un alt loc drăguţ era şi cel de la copacul iubirii, ce avea o scorbură în formă de inimioară. Foarte drăguţ!

tree of love panagia

Tot aici sunt şi câteva izvoraşe şi un pod în care poţi arunca un bănuţ şi îţi poţi pune o dorinţă.

panagia..

Este o insulă frumoasă, care merită vizitată. Noi nu am apucat să o vedem pe toată, dar poate în viitor o vom vedea.

Am fost plăcut surprinsă de peisajele frumoase care mi-au intrat rapid în suflet. Am rămas impresionată de livezile de măslini, de leandri albi, roz şi roşii, de smochini şi de pini. De bogăţia şi frumuseţea insulei. De cât de curate erau străzile şi de localnicii petrecăreţi şi binevoitori (unii dintre ei). A, da! Şi de pisici! Sunt foarte multe pisici! 😀

cat

În vacanţa asta m-am convins (încă o dată) de un lucru! Acela că nu îmi plac fructele de mare. Absolut deloc! Am mai mancat de 2-3 ori, în locuri diferite, gătite diferit şi nu mi-au plăcut. Chiar dacă arată bine, chiar dacă sunt sănătoase, nu sunt pe gustul meu! 😀

fructe de mare

În schimb, nu m-am putut abţine să nu încerc Tzatziki-ul original sau cum mai spun eu, „de la mama lui”. Mă declar fan nr.1, sunt îndrăgostită iremediabil de el şi îl fac acasă foarte des. Îl ador!

tzatziki

Una peste alta, a fost o vacanţă frumoasă, în care m-am relaxat şi m-am umplut cu energie pentru lunile următoare. Dacă aveţi ocazia să mergeţi în Grecia, vizitaţi cât mai mult, merită!

Un gând despre “Impresii din Thassos

Lasă un răspuns

