Tu mai eşti copil?

Chiar dacă am crescut, tot copii rămânem. Sau cel puţin, aşa ar trebui. Să păstrăm în noi acea părticică de nebunie, care să ne bucure sufletele, atunci când uităm să mai zâmbim! Să nu ne lăsăm captivi în roluri de oameni mari, responsabili şi supăraţi cu grijile de zi cu zi. Să zâmbim mai mult, căci zâmbetul ne luminează feţele şi îi bucură şi pe cei din jur. Iar dacă cumva am uitat cum se face, ar trebui să-i privim mai des pe copii! Să îi analizăm şi să vedem cum se bucură de acele lucruri mărunte, care îi fac fericiţi. E adevărat că în ziua de azi, nu mai e la fel. Tehnologia a avansat rapid, iar gadgeturile au înlocuit jucăriile de altădată. Mulţi copii din generaţiile viitoare vor petrece tot mai mult timp în faţa pc-ului sau a tabletei şi mai puţin timp afară, alergând.

De fiecare dată când mă gândesc la copilărie, îmi vin în minte multe amintiri. Bune şi rele. Dar cele mai multe dintre ele sunt frumoase. Sunt amintiri din acea perioadă când eram răsfăţată de toată lumea, dar mai ales de bunici. Când fiecare gest de-al lor emana doar iubire şi acea grijă să îmi fie mereu bine.

Ca orice copil, făceam şi nebunii.  Se mai întâmpla să vin acasă cu hainele murdare, cu julituri sau cu bărbia spartă, după o întrecere nebună cu bicicleta. De toate acestea îmi aduc aminte adesea, căci nu aş avea cum să le uit. Fac parte din acea perioadă frumoasă, care trebuie să rămână în sufletul meu de copil.

Acum că am crescut, sunt momente când ne concentrăm atât de mult pe ceea ce facem, încât uităm să luăm o pauză de respiro. Poate că ar trebui să căutăm mai bine înăuntrul nostru şi să scoatem la lumină copilul din noi, care, cu siguranţă, aşteaptă să se bucure de câteva clipe de libertate!

La mulţi ani, nouă, copiilor! Că suntem oameni mari sau mici, măcar de 1 iunie să mai copilărim!

.

Lasă un răspuns

