Românii şi setea de lectură!

Ieri, cu ocazia Zilei Mondiale a Cărţii, Editura Litera și Ziarul Ring au organizat „Noaptea cărţilor deschise”.  Acest eveniment a avut loc în Piaţa Universităţii şi a început la ora 18:00.

A fost a doua oară când am participat, în speranţa că de data aceasta organizarea va fi mult mai bună decât cea de anul trecut. Din păcate, lucrurile au stat la fel de prost, dacă nu mai rău decât mă aşteptam.

Anul trecut am avut parte de o experienţă neplăcută, multă aglomeraţie, îmbrânceli şi lume disperată să adune de pe jos cât mai multe cărţi, de parcă s-a trezit brusc o infintă sete de lectură.

Nici anul acesta lucrurile nu au stat mai roz, având în vedere că se anunţase intrarea pe grupuri a câte 50 de persoane, pentru a evita haosul. Din păcate nu ai cum să te pui cu masa de oameni care sare peste garduri, calcă sutele de cărţi în picioare şi îşi umple sacoşile până la refuz, deşi fiecare dintre ei avea dreptul doar la una singură.

Aşa sunt românii, cum e ceva gratis, se strâng ca turmele şi dau năvală! Nu contează ce se dă.. cât e gratis, e numai bun!

Sper totuşi ca în anii viitori se se organizeze din timp, astfel încât toată lumea să plece de la eveniment cu câte o carte şi o amintire plăcută! Aşa, de dragul lecturii.. Să dureze mai mult timp, aşa cum era planificat, că doar de asta se numeşte „Noaptea Cărţilor Deschise”. Nu ar trebui să fie un maraton în care să îţi iei pumni şi coate şi să fii îmbrâncit dintr-o parte în alta, de parcă s-ar lupta cineva să supravieţuiască.

În rest, noi să fim sănătoşi!

PS: Am apucat să iau şi eu o carte.. de fapt, doar cd-ul cu Benny Goodman l-am luat eu, cartea mi-a fost dăruită de un băiat drăguţ, căruia i se făcuse milă de mine! 😀 Sper să fie interesantă!

Un gând despre “Românii şi setea de lectură!

Lasă un răspuns

