S-a dat startul colindelor!

Este abia 17 decembrie. Probabil e un pic cam devreme pentru colindătorii tradiţionali, însă pentru cerşetori, nu! Acum e momentul perfect să mai facă nişte bani, intimidându-i pe cei mai slabi de înger.

Astăzi mă întorceam de la cursuri si discutam cu nişte colegi, fix pe această temă. Le povesteam cum săptămâna trecută, eram în metrou  (dinspre Politehnica spre Unirii) când am avut parte de un adevărat şoc muzical. Eu de ceva timp nu am avut parte de prea multe ore de somn şi eram cam obosită, dar ceea ce am văzut şi am auzit, m-a oripilat.

Două domnişoare ce nu aveau mai mult de 25 de ani, încep să îşi arate talentul muzical în faţa călătorilor care au rămas miraţi, ascultând „Deschideţi uşa, creştine!”. Nu vreau să intru în detalii despre cum a fost prestaţia celor două, însă ce mi-a sărit cel mai tare în ochi au fost următoarele lucruri:

– cele două fete erau  foarte bine îmbrăcate, vopsite şi machiate, ceea ce mă făcea să cred că nu duc cea mai grea luptă pentru supravieţuire, ci din contră.

– una dintre ele avea un copil mic în braţe ce dormea profund, iar acest lucru  imi aduce aminte de un filmuleţ viral pe internet despre aceşti copii care sunt drogaţi ca să nu ţipe sau să nu îi „deranjeze” în timpul cerşitului. Aceşti copii, de cele mai multe ori nu sunt ai celor ce îi poartă în braţe, ci sunt „închiriaţi” cu ziua. Copii care de cele mai multe ori mor pentru că nu rezistă frigului, bolilor sau supradozelor.

– alături de ele mai erau încă doi copii, o fată şi un băiat, pe care i-au împins violent spre călători. Se plimbau prin metrou, cu căciulile în mână, în speranţa că vor strânge bani de la cei cărora li se face milă de ei.

De săptămâna trecută tot dau peste astfel de „apariţii”. Fie în metrou, fie în RATB sau chiar şi prin magazine. Mi se pare inuman şi mi-e teamă că nu o să se schimbe niciodată, nimic. Pentru că autorităţile noastre sunt mult prea puţin pregătite să facă faţă situaţiilor reale şi grave din jurul nostru. Ca să nu mai spun de altele…

În concluzie, totul e vesel şi frumos! Sărbători fericite să avem…

beggary

Referitor la cerşit, am mai scris şi aici despre o situaţie de anul trecut, la fel de tristă şi îngrijorătoare.

Lasă un răspuns

