Bătrânul din autobuz

Este ora 6:30 dimineaţa şi mă îndrept grăbită către staţia de autobuz. Afară este răcoare, iar noaptea cu greu se îndura să îi cedeze locul unei noi zile însorite. Încerc să ignor străzile pustii care mă fac sa cred că locul meu era în pat şi nu în drum spre facultate. Somnoroasă fiind, decid să-mi pun muzică in căşti, poate aşa mă voi trezi din moţăială..

Dupa 10 minute de mers teleghidat, ajung în staţia de autobuz. Mă urc şi caut un loc liber. Mă aşez la fereastră şi continui să ascult muzica preferată. După o staţie de mers, observ un bătrân ce încearcă să-şi facă loc printre mulţime. Cu bastonul de lemn în care se sprijinea cu o mână şi cu o sacoşă în cealaltă, reuşeşte să urce singur în autobuz. Îi ofer locul, iar el îmi zâmbeşte în semn de mulţumire. Stau şi îl analizez timp de 2 minute. Îmi atrage privirea aspectul său fizic: părul albit de ani, ridurile proeminente de pe chip şi mâinile tremurânde. La un moment dat, deschie sacoşa în care erau câteva gogoşi. Se uită la ele, iar apoi le pune la loc, inghiţind parcă în sec. În acel moment un fior rece m-a trecut pe şira spinarii, iar ochii mi s-au umplut de lacrimi. Mi-am dat seama că acele gogoşi erau destinate nepoţilor, sau cine ştie, poate le păstra pentru mai târziu … cert este faptul că gestul lui m-a emoţionat şi mi-a adus aminte de ai mei bunici. Mi-a adus aminte de sacrificile pe care le fac uneori adulţii, pentru copiii lor.

Am coborât din maşină cu zâmbetul pe buze şi cu lacrimile în ochi, gândindu-mă la faptul că ziua mea a început parcă cu o lecţie de viaţă.  Niciodată nu m-aş fi gândit la faptul că un om întâlnit pe stradă, în autobuz, sau în oricare loc în care aş merge, îmi va atrage atat de mult atenţia şi mă va face sa zâmbesc, chiar şi pentru câteva clipe.

A fost un sentiment plăcut, care sper ca se va repeta curând, deoarece ador să vad în jurul meu oameni frumoşi prin simplitatea lor, de la care pot învăţa oricând câte ceva.

 ” Bătrâneţea este preţul pe care trebuie să-l plătim ca să ajungem la înţelepciune.”

Lasă un răspuns

